Det finns en del frågor som ofta återkommer, och svaren på dem har vi samlat här.
Hur lång är leveranstiden på min beställning?
Om din beställning är komplett och betald (eller godkänd för faktura) så är vår ambition att skicka den snarast möjligt. Oftast skickas din order inom en vardag, men det kan ibland ta upp till 3 arbetsdagar. Vi skickar paket med DHL, och paketet är ofta framme nästkommande vardag (kan dröja längre till vissa orter). För varor som är slut i lager kan leveranstiden ibland vara mycket lång. Du får i sådana fall gärna höra av dig i förväg om du vill ha en prognos om leveranstid, men svaret kommer tyvärr ofta vara att vi faktiskt inte vet.
Vad har ni för öppettider?
Våra öppettider varierar beroende på storhelger och olika evenemang, men går alltid att hitta i det övre högra hörnet på vår hemsida. Normalt är det öppet sju dagar i veckan.
Jag ska betala min faktura, men hittar inte OCR-numret
Vi har inget OCR-system. Fyll i stället i ditt ordernummer i meddelandefältet.
Skickar ni utomlands / do you deliver to other countries?
Det gör vi, läs mer under ”International orders” längst ned på sidan. Yes we do, please read more under ”International orders” in the menue at the bottom of the page.
Har ni öppet köp?
Vi tillämpar 14 dagars öppet köp på de flesta artiklar, samt distansavtalslagen för köp via hemsidan. Läs mer i våra köpvillkor.
Har ni bytesrätt?
Ja, på de flesta varor. Du kan inom fyra veckor från det att du mottagit varan byta den mot någonting annat med samma värde (eller ha pengarna innestående till nästa köp). Detta förutsätter naturligtvis att varan är i obruten förpackning i nyskick och att du kan visa upp kvitto på köpet. Läs mer i våra köpvillkor.
Stämmer lagersaldon på er hemsida?
Svaret är: nästan alltid. Hemsidan uppdateras ständigt när vi får in leveranser och vid försäljningar, och de gånger som det inte stämmer (ganska ovanligt) så beror det på den mänskliga faktorn, att vi helt enkelt har registrerat in fel antal i lager.
Jag vill lägga undan ett spel så det inte tar slut innan jag kommer till butiken, går det bra?
Ja absolut, det är bara att lägga en order via hemsidan och välja "Uthämtning i Butik" som leveranssätt. Spelet läggs då undan en vecka till dig och du får en bekräftelse när ordern är plockad så det ska gå fort och smidigt för dig att hämta upp spelet eller spelen.
Jag lade nyss en beställning på er hemsida på en vara där det innan beställningen stod att det fanns en i lager, men nu efter att jag lagt beställningen står det att varan är tillfälligt slut. Betyder det att det inte fanns någon vara till mig?
Nej, det betyder att eftersom du just köpte det sista exemplaret så är de tillfälligt slut.
Jag har lite begagnade spel jag vill byta in, hur går jag till väga?
Läs mer under fliken ”Begagnat och inbyte” i menyn längst ned på sidan.
Jag är intresserad av en begagnad vara på er hemsida, hur vet jag att den är komplett?
Läs mer under fliken ”Begagnat och inbyte” i menyn längst ned på sidan.
Jag väntar på ett kommande spel som ännu inte släppts, hur vet jag när ni får in det?
Du kan antingen boka ett exemplar som då läggs undan till dig / skickas till dig så snart det kommer in, eller så kan du använda funktionen "bevaka". Att bevaka en produkt innebär endast att ett mail kommer att skickas till dig så snart varan kommer i lager.
Jag har hittat en vara på er hemsida som kostar 0 kronor. Är den alltså gratis? Hur många får jag ”köpa”?
Nej, tyvärr så är inget i vår butik gratis. Det kan finnas två förklaringar på detta:
1. Det är kommande vara som vi lagt upp för att kunna ta emot intresseanmälningar, men där vi ännu inte vet vad den kommer att kosta.
2. Någon har lagt upp en ny vara men missat att fylla i priset. Maila oss och fråga vad den kostar, så ska vi genast uppdatera.
Jag saknar en artikel från en tillverkare som ni i övrigt har det mesta ifrån, kan ni ta in den?
Förmodligen. Skicka oss ett mail med vad du saknar så försöker vi lösa det.
Jag har lagt en beställning där det ingår varor som inte finns i lager, hur länge kommer det att dröja innan min beställning skickas?
I varje enskilt fall så måste vi få återkomma med leveranstiden. Är det en produkt i vårt kärnsortiment som finns i lager hos tillverkaren så får vi normalt in den inom en till två veckor. Är det en mer udda leverantör eller något som är slut hos tillverkaren så kan det ta flera månader. Skicka oss ett mail före beställningen om du vill ha ett förhandsbesked.
Jag har lagt en beställning där allt inte finns i lager, kommer ni att del-leverera det som finns?
Nej, din beställning skickas när den är komplett. Det rekommenderas att beställa varor i lager och varor som inte finns i lager i separata beställningar.
Jag har fått en trasig/inkomplett vara. Hur gör jag för att reklamera?
Om det saknas någon komponent så går det normalt snabbare att få ersättningsdelar direkt av tillverkaren än via oss, då vi också går via tillverkaren och sedan ska skicka/lämna delarna vidare till dig. Om det däremot handlar om en vara som verkar ha gått sönder under transport, eller om du känner dig obekväm med att kontakta tillverkaren så skicka oss ett mail och beskriv vad som saknas/har gått sönder. Självklart så är det i slutänden vårt ansvar att se till att du får en komplett vara.
Jag vill bara beställa några småsaker, måste jag fortfarande betala 59 kr i frakt?
Ja. Vi tillämpar en fast frakt oavsett vad som beställts. Ibland kostar frakten oss mindre än 59 kr, men normalt kostar den mer.
Jag har glömt att hämta ut mitt paket, är inte avgiften på 300 kr orimligt hög för detta?
DHL fakturerar oss i genomsnitt 265 kr för varje ej upphämtat paket för att täcka deras kostnader för returfrakt och administration. Vi lägger sedan på 35 kr extra för att täcka vår egna administration för detta. Vi gör alltså ingen som helst vinst på den här extra avgiften, den är helt och hållet för att täcka våra egna omkostnader (vi gör t.o.m. en förlust sett till hur tidskrävande dessa ärenden är). Vi förstår att avgiften låter väldigt hög i förhållande till ursprungsfrakten men en hemlighet mellan oss är att frakten på 49 kr som vi tar ut för alla paket är en bra bit lägre än den genomsnittliga kostnaden som DHL fakturerar oss för varje paket vilket får skillnaden att framstå som ännu större.
Vi håller med om att DHLs avgifter är i högsta laget, men detta är avgiften vi måste förhålla oss till för att använda deras tjänster. För att verkligen se till att information om den höga avgiften för ej uthämtade paket når fram till alla kunder vi har förutom att nämna detta i våra köpvillkor även påminnt om detta i både orderbekräftelsen och leveransbekräftelsen.
Det är viktigt för oss att våra kunder inte känner att vi försöker lura dem på orimliga utgifter. Det är bl a därför vi inte använder oss av tredjepartslösningar för fakturor/delbetalningar som har som affärsmodell att ta ut så många tilläggsavgifter som möjligt.
Med alla fakta på bordet hoppas vi att du har förståelse för varför vi tyvärr måste ta ut en avgift på 300 kr för ej upphämtade paket.
Jag skulle förboka en vara, men under utcheckningen fick jag ett meddelande om att produkten var slut och inte gick att förboka?
Det här händer med produkter som vi vet att vi får in ett begränsat antal av, och som vi inte kommer få in igen - t ex kickstarters. Vi tillåter då bara ett visst antal beställningar. Det som hänt i just det här fallet är att ni varit flera kunder som samtidigt lagt produkten i er varukorg, och sen har ni gått igenom utcheckning och reserverat de här få exemplaren. De som gick igenom utcheckningen först fick beställa, men övriga fick tyvärr inte det.
Ett av skandinaviens bredaste spelutbud med över 60.000 olika artiklar i lager
Fraktfritt inom Sverige från 1000kr
Spelrum med över 100 sittplatser och aktiviteter varje kväll
Recensioner på
Facebook:
4,9 av 5
Följ oss på Facebook
Recensioner på Google:
4,8 av 5
Läs våra
recensioner