Det finns en del frågor som ofta återkommer, och svaren på dem har vi samlat här.

 

Hur lång är leveranstiden på min beställning?

Om alla varor finns i lager så skickar vi ditt paket så snart vi mottagit betalningen. Om du beställer senast klockan 11:00 med betalning mot faktura eller med kort online så skickas det normalt samma dag, medan förskottsbetalningar registreras senare och tidigast kan skickas dagen efter (detta beror bl a på vilken bank du själv har). Vi skickar normalt paket med DHL (stora paket) eller Posten (små paket), och paketet är ofta framme nästkommande vardag (kan dröja längre till vissa orter).

 

Vad har ni för öppettider?

Våra öppettider varierar beroende på storhelger och olika evenemang, men går alltid att hitta i det övre högra hörnet på vår hemsida. Normalt är det öppet sju dagar i veckan.

 

Jag ska betala min faktura, men hittar inte OCR-numret

Vi har inget OCR-system. Fyll i stället i ditt ordernummer i meddelandefältet.

 

Skickar ni utomlands / do you deliver to other countries?

Det gör vi, läs mer under ”International orders” längst ned på sidan. Yes we do, please read more under ”International orders” in the menue at the bottom of the page.

 

Har ni öppet köp?

Vi tillämpar inte öppet köp. Distansavtalslagen ger dock dig som handlat på postorder rätt att inom två veckor från att du tog emot paketet återsända det till oss (i oanvänt skick) och du behöver då bara stå för fraktkostnaden. Om varan är öppnad eller använd så har vi rätt att göra ett rimligt avdrag på priset.

 

Har ni bytesrätt?

Absolut. Du kan inom en månad från det att du mottagit varan byta den mot någonting annat med samma värde (eller ha pengarna innestående till nästa köp). Detta förutsätter naturligtvis att varan är i obruten förpackning i nyskick och att du kan visa upp kvitto på köpet.

 

Stämmer lagersaldon på er hemsida?

Svaret är: nästan alltid. Hemsidan uppdateras ständigt när vi får in leveranser och vid försäljningar, och de gånger som det inte stämmer (ganska ovanligt) så beror det på den mänskliga faktorn, att vi helt enkelt har registrerat in fel antal i lager.

 

Jag lade nyss en beställning på er hemsida på en vara där det innan beställningen stod att det fanns en i lager, men nu efter att jag lagt beställningen står det att varan är tillfälligt slut. Betyder det att det inte fanns någon vara till mig?

Nej, det betyder att eftersom du just köpte det sista exemplaret så är de tillfälligt slut.

 

Jag har lite begagnade spel jag vill byta in, hur går jag till väga?

Läs mer under fliken ”Begagnat och inbyte” i menyn längst ned på sidan.

 

Jag är intresserad av en begagnad vara på er hemsida, hur vet jag att den är komplett?

Läs mer under fliken ”Begagnat och inbyte” i menyn längst ned på sidan.

 

Jag väntar på ett kommande spel som ännu inte släppts, hur vet jag när ni får in det?

Du kan antingen boka ett exemplar som då läggs undan till dig / skickas till dig så snart det kommer in, eller så kan du använda funktionen "bevaka". Att bevaka en produkt innebär endast att ett mail kommer att skickas till dig så snart varan kommer i lager.

 

Jag har hittat en vara på er hemsida som kostar ”0” kronor. Är den alltså gratis? Hur många får jag ”köpa”?

Nej, tyvärr så är inget i vår butik gratis. Det kan finnas två förklaringar på detta:

1. Det är kommande vara som vi lagt upp för att kunna ta emot intresseanmälningar, men där vi ännu inte vet vad den kommer att kosta.

2. Någon har lagt upp en ny vara men missat att fylla i priset. Maila oss och fråga vad den kostar, så ska vi genast uppdatera.

 

Jag saknar en artikel från en tillverkare som ni i övrigt har det mesta ifrån, kan ni ta in den?

Absolut. Skicka oss ett mail med vad du saknar så försöker vi lösa det.

 

Jag har lagt en beställning där det ingår varor som inte finns i lager, hur länge kommer det att dröja innan min beställning skickas?

I varje enskilt fall så måste vi få återkomma med leveranstiden. Är det en produkt i vårt kärnsortiment som finns i lager hos tillverkaren så får vi normalt in den inom en till två veckor. Är det en mer udda leverantör eller något som är slut hos tillverkaren så kan det ta flera månader. Skicka oss ett mail före beställningen om du vill ha ett förhandsbesked.

 

Jag har lagt en beställning där allt inte finns i lager, kommer ni att del-leverera det som finns?

Nej, inte utan extra fraktkostnad. Om du vill att det som finns i lager ska skickas genast så väljer du frakt-alternativet för del-leverans, vilket kostar 49kr extra. Beställningar på minst 3000kr går att dela upp i två leveranser utan extra kostnad. 

 

Jag har fått en trasig/inkomplett vara. Hur gör jag för att reklamera?

Om det saknas någon komponent så går det normalt snabbare att få ersättningsdelar direkt av tillverkaren än via oss, då vi också går via tillverkaren och sedan ska skicka/lämna delarna vidare till dig. Om det däremot handlar om en vara som verkar ha gått sönder under transport, eller om du känner dig obekväm med att kontakta tillverkaren så skicka oss ett mail och beskriv vad som saknas/har gått sönder. Självklart så är det i slutänden vårt ansvar att se till att du får en komplett vara.

 

Jag vill bara beställa några småsaker, måste jag fortfarande betala 49 kr i frakt?
Ja. Vi tillämpar en fast frakt oavsett vad som beställts. Ibland kostar frakten oss mindre än 49 kr, men normalt kostar den mer.